0. ÖN BİLGİLER
%d: Bir tam sayıyı olduğu gibi yazdırır. Temel biçimlendirme scanf ile girdiyi ve printf ile çıktıyı biçimlendirir.
II. TAM SAYI EK BİÇİMLENDİRMESİ
%2d, %3d, %4d, ...: En az belirtilen sayı kadar yer ayırır, sayıyı sağa yaslar. Boşluklarla tamamlar. scanf ile girdiye ek biçimlendirme yapılmaz.
%02d, %03d, %04d, ...: En az belirtilen sayı kadar yer ayırır, sayıyı sağa yaslar. Boşluklar yerine sıfırlarla tamamlar.
III. KAYAN NOKTALI SAYI TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%f: Bir kayan noktalı sayıyı yazdırır. Varsayılan olarak 6 basamaklı hassasiyetle yazdırır.
IV. KAYAN NOKTALI SAYI EK BİÇİMLENDİRMESİ
%.1f, %2f, %3f, ...: Virgülden sonra belirtilen sayı kadar basamaklı hassasiyetle yazdırır.
%8.3f, %8.4f, %8.5f, ...: En az 8 karakterlik bir alan ayırır. Virgülden sonra belirtilen sayı kadar basamaklı hassasiyetle yazdırır. Sayı bu alana sağa yaslanır.
%08.3f, %08.4f, %08.5f, ...: En az 8 karakterlik bir alan ayırır. Virgülden sonra belirtilen sayı kadar basamaklı hassasiyetle yazdırır. Sayı bu alana sağa yaslanır. Boşluklar yerine sıfırlarla tamamlar.
V. OCTAL TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%3o, %4o, %5o, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.
%03o, %04o, %05o, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar. Boşlukları sıfırlar ile tamamlar.
VII. HEXADECIMAL TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%x: Bir tam sayıyı hexadecimal (onaltılık) olarak yazdırır.
VIII. HEXADECIMAL EK BİÇİMLENDİRMESİ
%3x, %4x, %5x, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.
%03x, %04x, %05x, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar. Boşlukları sıfırlar ile tamamlar.
IX. SHORT INTEGER TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%hd: Short integer
X. SHORT INTEGER EK BİÇİMLENDİRMESİ
%3hd, %4hd, %5hd, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.
%03hd, %04hd, %05hd, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar. Boşlukları sıfırlar ile tamamlar.
%+hd: Short integer değerin işaretini her zaman gösterir.
%-hd: Sola yaslar.
XI. LONG INTEGER TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%ld: Long integer
XII. LONG INTEGER EK BİÇİMLENDİRMESİ
%3ld, %4ld, %5ld, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.
%03ld, %04ld, %05ld, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar. Boşlukları sıfırlar ile tamamlar.
%+ld: Long integer değerin işaretini her zaman gösterir.
%-ld: Sola yaslar.
XIII. BİLİMSEL GÖSTERİM TEMEL BİÇİMLENDİRME
%e: Bilimsel gösterim (%E: Bilimsel gösterim)
XIV. BİLİMSEL GÖSTERİM EK BİÇİMLENDİRME
%3e, %4e, %5e, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar. (%3E, %4E, %5E, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.)
%.3e, %.4e, %.5e, ...: Ondalık noktadan sonra belirtilen sayıda basamak gösterir. Belirtilen basamaklı hassasiyetli yazdırır. (%.3E, %.4E, %.5E, ...: Ondalık noktadan sonra belirtilen sayıda basamak gösterir. Belirtilen basamaklı hassasiyetli yazdırır.)
XV. KARAKTER TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%c: Tek bir karakter yazdırır.
Ek biçimlendirmeye gerek yoktur. (%3c, %4c, %5c, ...: Belirtilen genişlikte bir alanda sağa yaslar.)
XVII. STRING TEMEL BİÇİMLENDİRMESİ
%s: Bir string yazdırır.
XVIII. STRING EK BİÇİMLENDİRMESİ
Ek biçimlendirmeye gerek yoktur.
1. GİRİŞ
(1) Problem çözme adımları nelerdir?
- problemi tanımlama
- algoritma geliştirme
- girdi ve çıktı belirleme
- akış şemasını çizme
- kodlama
- sınama
(2) Yazılım nedir?
-Birden çok programın bir araya gelmesinden oluşan kümeye yazılım denir.
(3) Program kodlarının ve parametrelerinin üzerlerinde saklandığı donanım birimine ne denir?
-bellek
(4) Değişken ya da dizilerin bellek adresleriyle işlem yapabilmek için ... kullanılır.
-pointerlar
(5) Derleyici nedir?
-Bir programlama dili ile bilgisayara aktarılan programın bilgisayarın anlayabileceği makine diline çevirmeyi sağlayan ve yazılan programda söz dizim hatalarının olup olmadığını bulan yazılımlara derleyici denir.
(6) Programlama dili ile yazılmış programın yazım hatalarının olup olmadığının kontrol edilmesini ve ara kod olarak obje kodunun üretilmesini sağlama adımına ne denir?
-derleme
(7) Derlenmiş ara kodun diğer kütüphane ve parça programlarla birleştirilerek makine dilinde program oluşturulmasına ne nedir?
-bağlama
(8) Yazılan programda programlama dili kurallarına aykırı bir takım ifadelerden dolayı oluşan hataya ne denir?
-syntax error
(9) Algoritmanın herhangi bir programlama diliyle, belirli bir veri yapısı üzerinde gerçekleştirilmiş haline ne denir?
-gerçek kod
(10) Aktarma deyimi nedir?
-Aktarma deyimi, = sembolüne verilen addır.
(11) Programın her yerinde aynı değeri ifade eden değere ne denir?
-sabit.
(12) Akış yönü nasıl gösterilir?
-Akış yönü ok ile gösterilir.
(13) Akış şemasında elips ne anlama gelmektedir?
-Algoritmanın başladığını ve bittiğini belirtmek için elips kullanılır.
(14) Eşkenar dörtgen ne zaman kullanılır?
-Eşkenar dörtgen aritmetik ve mantıksal ifadeler için karar verme ya da karşılaştırma durumunu gösterir.
(15) Akış şemasında paralelkenar neyi gösterir?
-Giriş ya da çıkış yapılacağını gösterir.
(16) Dikdörtgen neyi gösterir?
-Hesaplama ve değerlerin değişkenlere aktarımını gösterir.
(17) Altıgen ne zaman kullanılır?
-Altıgen döngü varsa kullanılır.
(18) Nassi-Schnederman şemaları nasıl tanımlanır?
-Nassi-Schnederman şemaları dikdörtgenlerin üst üste yığılmasıyla tanımlanır. N-S şeması yapısal tasarım için uygundur.
(19) String nedir?
-sözcük katarı.
(20) Ana programdan yordama aktarılacak veriye ne denir?-parametre.
(21) C'de ve nasıl gösterilir?
&&
(22) C'de veya nasıl gösterilir?
| |
(23) C'de değil nasıl gösterilir?
!
(24) Bir C programında karşılaştırma işlemi sonucunda bir eylemin yapılması söz konusu ise hangi deyime başvurulur?
if
Bir C programında karşılaştırma işlemi sonucunda bir eylemin yapılması söz konusu ise veya belirli deyimlerin çalıştırılması gerekiyorsa if deyimine başvurulur.
(25) Temel değişkenler nelerdir?
- Char. Karakter. 1 byte=8 bit yer kaplar. 0-255 arası değerler alır. Her bir değer ASCII tablosundaki bir değere eş değerdir.
- İnt. Tam sayı. 4 byte=32 bit yer kaplar. -2^16 ile 2^16 arasında değer alır. Örnek: 2, 32, 45.
- Float. Ondalık kesir. Byte'ı işletim sistemine göre değişir. Örnek: 2.12; 3.4.
- Double. Ondalık kesir. Float'ın üst versiyonu. Float'tan daha kapsamlı.
- Short. Küçük değerler alır. 2 byte=16 bit yer kaplar. -2^8 ile 2^8 arasında değer alır. Örnek: 2, 32, 132.
- Long. İntin büyük versiyonu. 8 byte=64 bit yer kaplar. -2^32 ile 2^32 arasında değer alır. Çok büyük sayılar için kullanılabilir.
(26) %d ne için kullanılır?
-%d, int değerleri için printf'te format belirleyici olarak kullanılır.
(27) Ekrana 3.1 4.21 şeklinde çıktı basınız.
(28) %c, ne için kullanılır?
-%c, karakterler için kullanılır.
(29) Ekrana c basınız.
#include<conio.h>
int main() {
char c1='c';
printf("%c",c1);
getch();
return 0;
}
(30) Format belirleyiciler nelerdir?
%f
%c
%s
(31) %s, ne için kullanılır?
-%s, karakter dizileri için kullanılır. Örnek, "Cprogramlama".
(32) Ekrana Cprogramlama basınız.
#include<conio.h>
int main() {
printf("%s", "Cprogramlama");
getch();
return 0;
}
(33) Ekrana 42 B 66 4.2 0.21 Yazilim Bilimi basınız.
#include<conio.h>
int main() {
int a1 = 42;
char b1 = 66;
char b2 = 'B';
float c1 = 4.2;
double d1 = 0.21;
printf("%d %c %d %f %f %s\n", a1, b1, b2, c1, d1, "Yazilim Bilimi");
getch();
return 0;
}
(34) ASCII tablosunda 66'ya karşılık gelen karakteri ekrana basınız.
#include<conio.h>
int main() {
char b1 = 66;
printf("%c", b1);
getch();
return 0;
}
(35) B'nin ASCII tablosundaki sayısal değerini ekrana basınız.
#include<conio.h>
int main() {
char b2 = 'B';
printf("%d", b2);
getch();
return 0;
}
(36) Ekrana sırasıyla virgülden sonra 1 ve 2 basamak o.b. 4.2 0.21 basınız.
#include<conio.h>
int main() {
float c1 = 4.2;
double d1 = 0.21;
printf("%.1f %.2f\n", c1, d1);
getch();
return 0;
}
(37) Aralarında 10 tane boşluk o.b. ekrana B 66 basınız.
#include<conio.h>
int main() {
char b1 = 66;
char b2 = 'B';
printf("%c %10d\n", b1, b2);
getch();
return 0;
}
(38) Kapladıkları alan görülecek biçimde ekrana 42 B 66 4.2 0.21 Yazilim Bilimi basınız.
(39) Ekrana 1234 yazıldığında Sifre Doğru yazan programı yazınız.
#include<conio.h>
int main() {
int sifre;
scanf("%d",&sifre);
if (sifre==1234) printf("Sifre Dogru");
getch();
return 0;
}
(40) Ekrana 1234 yazıldığında Sifre Doğru Sisteme Girdiniz yazan programı yazınız.
(41) Bool veri tipi hangi değerleri alabilir?
-Bool veri tipi ya true ya false değer alır.
(42) Başarı notu 60'ın üzerindeyse dersten geçilir şeklinde bir program yazınız.
#include<conio.h>
int main() {
int note;
printf("Notunuzu girin:");
scanf("%d",¬e);
if(note>60){
//yapılacak işlemler
printf("Dersten Geçtiniz:");
}
else{
printf("Dersten kaldiniz.");
}
getch();
return 0;
}
(43) Başka bir değişkenin bellekteki adresine işaret eden değişkene ne denir?
-Pointer
(44) id adlı bir int değişken ve ip adlı bir pointer değişkeni oluşturunuz.
id değişkenine 21 değerini atayınız.
id değişkeninin adresini ip işaretçisine atayınız.
id değişken değerini işaretçi kullanarak ekrana yazdırınız.
#include<conio.h>
int main(void)
{
int *ip, id; // int bir işaretçi ve değişken bildirimi
id = 21;
ip = &id; // id değişken adresini ip işaretçisine atar.
// İşaretçi kullanarak id değişken değerini ekrana yazar.
printf("id degisken degeri: %d", *ip);
getch();
return 0;
}
(44) #include<stdio.h>
int main(void)
{
int a,b=20, c=30;
a = b < c ? b : c;
printf("%d",a);
getch();
return 0;
}
ekrana ne yazdırır?
#include<conio.h>
int main(void)
{
int a,b=20, c=30; //uc tane değişken tanimlandi
a = b < c ? b : c; // b < c true ise a'ya b atanacak, degil ise c atanacak
printf("%d",a); //a'nin değeri 20 yazdirir
getch();
return 0;
}
(45) C programlama dilinde bulunan temel veri türleri nelerdir?
char (8 bit)
int (8 bit)
float (8 bit)
(46) Char veri tiplerini yazınız?
char (8 bit)
unsigned char (8 bit)
signed char (8 bit)
(47) Int veri tiplerini yazınız?
int (16 bit)
short int(16 bit)
unsigned int (16 bit)
signed int (16 bit)
long int (32 bit)
unsigned long int (32 bit)
(48) Float veri tiplerini yazınız?
float (32 bit)
double (64 bit)
(49) C programlama dilinde char bellekte 8 bit, int 16 veya 32 bit, float 32 veya 64 bit yer kaplamaktadır. Buna göre temel veri tipleri bellekte kaç byte kaplar, ekrana yazdırınız.
#include <stdlib.h>
int main() {
printf("Byte turunden veri tiplerinin kapladigi alanlar\n\n");
printf("\nchar :%d byte", sizeof (char));
printf("\nunsignedchar :%d byte", sizeof (unsigned char));
printf("\nsignedchar :%d byte", sizeof (signed char));
printf("\nint :%d byte", sizeof (int));
printf("\nshort int :%d byte", sizeof (short int));
printf("\nunsigned int :%d byte", sizeof (unsigned int));
printf("\nsigned int :%d byte", sizeof (signed int));
printf("\nlong int :%d byte", sizeof (long int));
printf("\nunsigned long int :%d byte", sizeof (unsigned long int));
printf("\nfloat :%d byte", sizeof (float));
printf("\ndouble :%d byte", sizeof (double));
return 0;
}
(50) Program içerisindeki belli işlemlerin yaptırılması veya üretilen bir takım değerlerin sayılması durumunda hangi değişken kullanılır?
sayac
(51) sayac = sayac++
ne demektir?
sayac = sayac +1
(52) a += b
ne demektir?
a = a+b
(53) a /= b
ne demektir?
a = a/b
(54) C dili gramer yapısını kullanan dillere örnek veriniz.
- Java
- Swift
(55) C'nin kaynak kodu uzantısını yazınız.
.c
(56) C++'nin kaynak kodu uzantısını yazınız.
.cpp
(57) Ekrana gelibolu yazan program kodunu yazınız.
#include <stdio.h>
int main() {
printf("gelibolu\n");
return 0;
}
(58) int veri tipinde, tamsayiDizisi adında ve 10 eleman kapasiteli diziyi tanımlayınız.
int tamsayiDizisi [10];
(59) char veri tipinde, karakterDizisi adında ve 20 eleman kapasiteli diziyi tanımlayınız.
char karakterDizisi [20];
-C dili ilk başta hangi işletim sistemi için geliştirilmiştir?
Unix
-Sistem programlarına örnek veriniz.
Sistem programları bilgisayarın işletim sistemiyle birlikte çalışan programlardır.
işletim sistemleri
derleyiciler
editörler
VTYS
-Bilgisayarlarda en küçük bilgi saklama alanına ne denir?
bit
-Bilgisayarın temel birimleri nelerdi?
CPU
Girdi
Çıktı
İkincil saklama ünitesi
-CPU'nun bileşenleri nelerdir?
ALU
control unit
bellek
registers
cache
-CPU'nun görevi nedir?
Bilgileri işlemek
-ALU'nun görevi nedir?
Matematiksel işlemler ve mantıksal karşılaştırmalar ALU'da yapılır.
-Fonksiyonlara örnek veriniz.
main()
printf()
-printf() fonksiyonu hangi kütüphanede tanımlanmıştır?
<stdio.h>
-C dilinde yazılmış bir programda açıklama satırı nasıl başlar?
/* ile
-C dilinde yazılmış bir programda açıklama satırı nasıl biter?
*/ ile
-<math.h> kütüphanesinin içerdiği matematiksel fonksiyonlar nelerdir?
sin()
cos()
tan()
asin()
acos()
atan()
sinh()
cosh()
tanh()
exp()
log()
log10()
pow()
sqrt()
ceil()
floor()
fabs()
-C dilinde rezerv sözcükler nelerdir?
- auto
- break
- case
- char
- const
- continue
- default
- do
- double
- else
- entry
- extern
- enum
- float
- for
- goto
- if
- int
- long
- register
- return
- sizeof
- signed
- short
- static
- struct
- switch
- typedef
- union
- unsigned
- void
- while
-return(0);
ile
return 0;
arasında ne fark vardır?
Parantezsiz return:
bir fonksiyon çağrısı gibi görülmez
daha sık kullanılır
daha temizdir
daha okunabilirdir
daha tanıdıktır
C standartlarına daha uygundur
genel yazılım geliştirme kurallarına daha uygundur
-Case-sensitive ne demektir?
Büyük küçük harf duyarlı
-C programı içinde tam sayı değerleri hangi rezerv sözcük ile tanımlanır?
int
3. OPERATÖRLER
Aritmetik operatörler hangileridir?
toplama operatörü
çıkarma operatörü
negatifleme operatörü
çarpma operatörü
bölme operatörü
modül operatörü
Aritmetik atama operatörleri hangileridir?
topla ve ata
çıkar ve ata
çarp ve ata
böl ve ata
böl ve kalanı ata
3. GİRİŞ/ÇIKIŞ FONKSİYONLARI
printf fonksiyonu hangi amaçla kullanılır?
printf fonksiyonu, değişkenlerin değerlerini, hesaplanan sonuçları ya da mesajları ekranda göstermek için kullanılır.
scanf fonksiyonu hangi amaçla kullanılır?
scanf fonksiyonu, değişkenlerin içerisine klavyeden değer girmek için kullanılır.
4. SEÇME FONKSİYONLARI
Kontrol komutu türleri nelerdir?
selection
loop
C programlama dilinde komutlar birbirinden ne ile ayrılır?
Noktalı virgül
5. DÖNGÜLER
(17) Bir ya da daha fazla sayıda deyimin belirli bir koşul sağlandığı sürece tekrarlaması söz konusu ise hangi deyim kullanılır?
For
C dilinde kaç döngü vardır?
for
while
do-while
C dilindeki döngülerden en derli toplu olanı hangisidir?
for döngüsü
Eğer döngünün ne kadar süreceği belirsiz ise hangi döngü kullanılmalı?
while
Do-while döngüsünün en temel özelliği nedir?
Döngü gövdesi en az bir kez mutlaka çalıştırılmasıdır.
while (mantiksal_ifade) { //BIRINCI_DONGU
komut1;
komut2;
...
komutn;
}
do { //IKINCI_DONGU
komut1;
komut2;
...
komutn;
} while (mantiksal_ifade);
for (atama_ifadeleri; çalisma_sarti; sayacartirma_ifadeleri) { //UCUNCU_DONGU
komut1;
komut2;
...
komutn;
}
Buna göre ekrana sırasıyla while, do-while ve for döngüsü ile 1'den 15'e kadar sayıları yazdırınız.
#include <stdio.h>
int main() {
int i = 0;
while (i <= 15) {
printf("%d ", i);
i++;
}
printf("\n");
int j = 0;
do {
printf("%d ", j);
j++;
} while (j <= 15);
printf("\n");
for (int k = 0; k <= 15; k++) {
printf("%d ", k);
}
return 0;
}
while döngüsünün temel aşamaları nelerdir?
1) İlk değer atama: Döngü değişkenine başlangıç değerinin atandığı aşamaya ilk değer atama aşaması denir.
2) Kontrol: Döngü koşulunun kontrol edilerek döngünün devam edip etmeyeceğine karar verildiği aşamaya kontrol aşaması denir.
3) Güncelleme: Döngü değişkeninin değerinin her döngü iterasyonunda güncellendiği aşamaya güncelleme aşaması denir.
6. ÖZEL DEĞİŞKEN TİPLERİ
C dilinde değişkenlerin depolama sınıfları nelerdir?
Extern: Extern, bir değişkenin tanımının başka bir dosyada olduğunu belirtir.
Static: Static, bir değişkenin yaşam süresini uzatır.
Auto: Auto, bir değişkenin otomatik olarak oluşturulduğunu belirtir.
Register: Register, değişkenin sık sık kullanılacağını ve işlemcinin register'larına yerleştirilmesi için bir istek olduğunu belirtir.
Yerel değişkenler için varsayılan depolama sınıfı hangisidir?
auto
7. TİP DÖNÜŞÜMLERİ
C'de tip dönüşümü için hangi operatör kullanılır?
cast
(1) printf ile scanf arasındaki fark nedir?
-scanf fonksiyonunda ikinci parametre olarak değişkenin kendisi değil adresi kullanılır. Bu sayede klavyeden okunan değerler değişkene kaydedilebilir.
(2) %s argümanı hangi amaçla kullanılır?
-Bir string değişkenini ekrana yazdırmak için.
(3) İşaretli int ve long değişkenlerini onluk sistemde ekrana yazdırmak için hangi argüman kullanılır?
%d
%i
(4) İşaretsiz int ve long değişkenlerini onluk sistemde ekrana yazdırmak için hangi argüman kullanılır?
%u
(5) İşaretsiz int ve long değişkenlerini sekizlik sistemde ekrana yazdırmak için hangi argüman kullanılır?
%o
(6) İşaretsiz int ve long değişkenlerini onaltılık sistemde ekrana yazdırmak için hangi argüman kullanılır?
%x
%X
(7) %x ile %X arasında ne fark vardır?
%x a,b,c... kullanırken %X A,B,C,.. kullanır.
(8) Float tipi bir değişkeni ekrana yazdırmak için hangi argümanlar kullanılır?
%f
%e
%E
%g
%G
(9) "sayi değişkeninin değeri 5'ten büyük ve deger değişkeninin değeri 3'e eşit." yazınız.
sayi>5&°er==3
(10) "sayac değişkeninin değeri 2'ye eşit veya sonuc değişkeninin değeri 123'ten küçük." yazınız.
sayac==2||sonuc<123
(11) Ekrana tek bir karakter bastırmak için hangi argüman kullanılır?
%c
(12)
IF DEYİMİ
(12) 0,1,...,9'dan birisi girildiğinde "Rakam girdiniz." aksi halde "Rakam dışı ... karakterini girdiniz" basan programı yazınız.
#include<conio.h>
int main() {
char c;
c=getch();
if((c>='0')&&(c<='9')) printf("Rakam girdiniz.");
else printf("Rakam dışı %c karakterini girdiniz.",c);
getch();
}
(13) Üç sayıdan en küçük olanı hesaplayan programı yazınız.
#include<conio.h>
int main() {
int s1,s2,s3,ek;
printf("s1=");scanf("%d",&s1);
printf("s2=");scanf("%d",&s2);
printf("s3=");scanf("%d",&s3);
ek=s1;
if(ek>s2)ek=s2;
if(ek>s3)ek=s3;
printf("En küçük olanı=%d", ek);
getch();
return 0;
}
(14) Bir sayının negatif, pozitif ya da sıfır olduğuna karar veren programı yazınız.
#include<conio.h>
int main()
{
int sayi=0;
printf("Sayı Girin=");
scanf("%d",&sayi);
if(sayi>0) printf("Pozitif");
else if (sayi<0) printf("Negatif");
else printf("Sıfır");
getch();
return 0;
}
(15) Eğer bir değişkenin değeri belirli sabitlerle karşılaştırılacak ve bunun sonucunda farklı işlemler yapılacak ise if deyimi yerine hangi deyim kullanılabilir?
switch
(16) Programın belli bölümlerinin defalarca işlenmesini sağlamak üzere nelerden yararlanılır?
-Programın belli bölümlerinin defalarca işlenmesini sağlamak üzere döngülerden yararlanılır. C programlarında üç çeşit döngü vardır:
for döngüsü
while döngüsü
do .. while döngüsü
(17) Beş sayının ortalamasını veren programı yazınız.
#include<conio.h>
int main()
{
int a,b,c,d,e;
float aritmetik;
printf("5 tane sayı giriniz:");
scanf("%d %d %d %d %d", &a,&b,&c,&d,&e);
aritmetik = (a+b+c+d+e)/5.0;
printf("Girdiğiniz sayilarin aritmetik ortalaması %.2f", aritmetik);
getch();
return 0;
}
(18) İkinci derece denklemin köklerini veren programı yazınız.
#include<conio.h>
#include<math.h>
/*
ax^2 + bx + c şeklindeki denklemin kökleri
*/
int main()
{
int a,b,c;
float x1,x2;
float delta;
printf("Denklemin a'sini giriniz':");
scanf("%d",&a);
printf("Denklemin b'sini giriniz':");
scanf("%d",&b);
printf("Denklemin c'sini giriniz':");
scanf("%d",&c);
delta = b*b-4*a*c;
x1 = (-b+(sqrt(delta)))/2*a;
x2 = (-b-(sqrt(delta)))/2*a;
printf("Denklemin 1. koku %.2f, 2. koku %.2f dir", x1,x2);
getch();
return 0;
}
(18) Ekrana 1,2,...,9 ve İşlem bitti basınız.
#include<conio.h>
int main()
{
for (int i=1;i<10;i++)
printf("%d\n",i);
printf("İşlem Bitti");
getch();
return 0;
}
(19) Faktöriyel hesaplayan program yazınız.
#include<conio.h>
int main()
{
double fakt=1;int i;
printf("Sayi=");scanf("%d",&i);
for(int j=1;j<=i;j++)
fakt=fakt*j;
printf("Faktoryel =%7.0f",fakt);
getch();
return 0;
}
(20) Tip dönüşümlerinden otomatik dönüşüme örnek veriniz.
-Float ve intin beraber olduğu 3.2/2 işleminde 2 sayısı floata çevrilip 2.0 olur. Sonuç 1.6'ya otomatik dönüşüm yapılır. Otomatik dönüşüm soldan sağa doğru yapılır:
short-int-float-double-long double
(21) Kürenin hacmini hesaplayan programı yazınız. Virgülden sonra iki basamak kullanınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder